kitesurf oktatás

10 kezdő Kitesurf Tévhit - Balatoni Kitesurf Center

10 kezdő Kitesurf Tévhit

10 kitesurf tévhit

Akik még nem kitesurföztek,általában van egy elképzelésük erről a sportról és ezek között van néhány tévhit vagy félreértelmezés is.Ezek közül választottuk ki a 10 legjellemzőbbet,pontosabban egy angol kitesurfös riport fordítása ez :
1. Erősnek kell lenned,fizikailag átlag feletti kondicióra van szükséged.
Ez a windsurfre még részben igaz,főleg komolyabb szélben,a kitesurfre viszont nem jellemző. A riportalany Lisa azt mondja magáról,hogy sose volt még életében konditeremben,karizmai szinte nincsenek is és egy wakeboard pályán negyed óra alatt kifárad.Azonban kiteozni órákig is képes.Hogyan lehet ez ? Úgy,hogy a kitesurf bár csak a kite irányítására szolgál,a húzóerőerő amit a karoddal kifejtesz igen csekély,nem több mint 1kg. Az össze többi erőt a testsúlyod ellensúlyozza a trapzon keresztül.Úgy is el lehet ezt képzelni mint a síelésnél a tárcsás felvonó használatát : nem ráülni kell a tárcsára és nem is kell belecsimpaszkodni,csak simán állni kell.A kite bárba se kell belekapaszkodni mivel az csak a kite irányítására szolgál.Emiatt a felső testizmokat csak minimális mértékben veszi igénybe.Ami jobban elfárad a kite során az az alsó test : combfeszítő,combhajlító,fenék.És a másik az állóképesség : erre viszont már ha hosszabb időt szeretnél a vizen tölteni szükséged lesz.Ez a fajta kondíció viszont inkább a futással / úszással fejleszthető mintsem konditermes edzéssel.Igy az első tévhitet ki is húzhatjuk a listáról : izomerő szinte egyáltalán, állóképesség pedig közepes mértékben szükséges a kitesurf sporthoz.
2.Túl súlyos vagyok / túl magas / túl alacsony / túl öreg / túl fiatal : Coming Soon..by a Balatoni Kitesurf Center.

By with No Comments 0 653

Related Posts

No posts were found for display

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.