kitesurf oktatás

Kite 10 ernyőgyakorlat - kitesurf oktatás

Kite 10 ernyőgyakorlat

Egy trainer/gyakorló  kitesurf ernyővel végezhető gyakorlatok
 
A vízreszállás előtt a legjobb,ha szárazföldön kis trainer azaz gyakorló ernyővel
gyakoroljuk az ernyőkezelést. Ezek az ernyők 1.5-3.5 négyzetméter felületűek,tehát kicsik,
így a húzóerejük is jelentősen kevesebb.Trainer kite ernyővel a javasolt széltartomány 7-20 csomó.
Ha ‘normál’ kite ernyővel van csak lehetőségünk gyakorolni ,akkor először csak 7-12 csomós
szélerősségben gyakoroljunk.Szárazföldi gyakorlásnál rövidebb zsinórt használjunk, 10-20 méter
közöttit.A biztonsági ismeretek elméleti elsajátítása után a következő 10 gyakorlatot érdemes
végigcsinálni, ezek az ernyőkezelést ”otthonosabb ” érzéssé teszik :
    10 Gyakorlat :
1. A kite enyhe, csak bal irányba vezetése majd vissza

2. Ugyanez ellenkezőleg, tehát csak jobbra

3. 8-as mentén vezesd az ernyőt a szélablak bal felében :

  • először csak egész kis 8-asok leírásával kezdjük majd

minidig kissé növeljük aa leírt útvonalat, végül  a zenit és 45 fok
között vezessük az ernyőt. (A zenit a fej lölött van.)

4. Ugyanez jobbra : kis 8-asok leírása : a fej fölül a zenitből idul  a kite

és kis kitéréssel jobbra vezetjük majd vissza fej fölé

5.  Vezessük balra szinuszhullám mentén le-fel az ernyőt miközben balra sétálunk
vele .
6. Ugyanezt a jobb oldalra is végezzük el : jobbra sétálva az ernyőt mozgassuk le-fel.

Mivel mi is mozgunk az ernyővel együtt, kívülről nézve  a kite szinusz hullámokat ír le.

7. A kite ernyőt 45 fokban álló helyben tartva sétáljunk : 1. a bal oldalt tartva balra sétálunk

8. Ellenkező irány : jobbra sétálunk a kite-ot 45 fokban statikus helyzetben tartva jobb oldalt.

9. Feküdj hanyat a kite-ot zenitben tartva, majd vezest az ernyőt jobbra és a kite húzóereje

segítségével ülj fel !

10. Ellenkezőleg szintén : Zenitből balra vezetve a kite-ot fekvő helyzetből ülőpozícióba érkezni

az ernyő emelőerejét kihasználva.

Ezek a gyakorlatok jó alapot adnak az ernyőkezeléshez, végezd addig, amíg úgy is végre tudod hajtani,

hogy nem folyamatosan  a kite ernyőt nézned ! A kite bár nyomásából egy idő után érezni fogod az

ernyő pozícióját a levegőben és a kite kontrollálása reflex szintűvé fog válni.

kitesurf kezdő

kitesurf Zenit azaz fej fölötti pozíció

A Zenitből minél nagyobb a kitérés az 1-,2-,3 óra felé annál nagyobb

lesz a húzóerő.

 

 
By with No Comments 0 1012

Related Posts

No posts were found for display

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien