kitesurf oktatás

kitesurf bodydrag - kitesurf oktatás

kitesurf bodydrag

kitesurf bodydrag
 
A testen húzás  a kite ernyővel vagy body drag nagyon fontos alapja a kitesurfnek több okból is.
Nem csak  a kezdők hagyják el  a deszkájukat egy esést követően, ilyenkor visszatérni szél felé a
deszkához body draggel lehet. A leash használata ami a deszkát egy zsinórral rögzíti  a kiteoshoz
nagyon veszélyes lehet ezért kerülendő. A jó megoldás hason enyhén  a szél felé vontatni magad oda-vissza
mindkét irányba amíg el nem éred a deszkát.

Body drag félszélben és negyedszél felé :

  •  vezesd az ernyőt 10 vagy 2 óra irányba attól függően hogy melyik irányba akarsz menni.
  • Ahogy a képen is látható, ha az ernyő 10 óra állásban van akkor balra halad a kiteos,
amikor az ernyő 2 óra pozíciójában repül akkor pedig  a haladási  jobbra történik.

 Body drag :

  •  Feküdj oldalhelyzetbe és nyújtsd ki a vízhez közelebb eső karodat. Tartsd  a tested nyújtott helyzetben és a
másik kezeddel tarsd  a bárt és irányítsd  az ernyőt. A vízben lévő kinyújtott kéznek olyan szerepe van mint egy kormánylapátnak,
  • segíti  a szél felé haladást.
  • Ha szél felé akarsz haladni, akkor csak 10-15 fokkal fordítsd  a testhelyzeted a félszélhez képest a szél felé mivel
mivel ha túlzottan szélirányba forrdulsz akkor a test túl nagy ellenállást képez  a vízben és egyáltalán nem fogsz szél felé haladni.
A képen látható zöld zónában haladj, a piros zóna túl éles szög  a haladáshoz.

Irányváltoztatás :

  • vezesd az ernyőt 12 óra pozícióba miközben a másik kézzel is megfogod  a bárt
  • a fekvő testhelyzetből kerülj függőleges helyzetbe.Ez könnyebben megy ha  a térded a mellkasodhoz húzod.
  • vezesd az ernyőt 10 óra állásba /abban az esetben ha az irányváltoztatás előtt 2 óra irányba haladtál/
  • ismét nyújts ki a teljes tested és a víz felé eső karod és megindul  a siklás az ellenkező irányba

Az elvesztett deszkához visszajutni body draggel :

Hogyan jussunk vissza  az elhagyott deszkához ?
  1. body drag a deszkától távolodva 10-20 méteren keresztül szél felé.Félszéltől 10-15 fokkal élesebben szél felé
  2. irányváltoztatás és haladás vissza szintén enyhén szél felé. Ezt a cikk-cakk haladást szél felé kell ismételni addig
amíg el nem érjük  a deszkát.
  • Ha  a deszka fölé kerültünk szél felé , akkor irányítsuk  az ernyőt 12 óra állásba és így haladjunk hátszélben  a deszkához

Body drag deszkával  a kézben :

A deszkával való vontatáshoz nyújtott karral fogd meg  a deszkát középen  a fogójánál vagy az egyik papucsot.
A deszka azonos irányba mutasson  a testhelyzettel.Kissé döntsd a deszkát oldalirányba a szél felé , ez is segíti  a szél
felé való élesebb haladást.

Body drag hátszélben :

A bodydrag hátszélben nem nehéz. A kiteot 12 óra állásban tartva is végrehajtható.
Ha enyhén valamelyik irányba akarunk haladni közben akkor  a kiteot  11 óra állásban
tarsuk  ha balra, 1 óra állásban ha enyhén jobbra akarunk haladni.
Élesebben tudunk jobbra haladni ha az ábrán látható 1 és 2 óra közötti tartományban
mozgatjuk az ernyőt. Balra ugyanez a 10-11 óra tartományt jelenti.
By with No Comments 0 636

Related Posts

No posts were found for display

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien