kitesurf oktatás

kitesurf testtartás - kitesurf oktatás

kitesurf testtartás

A helyes testtartás
 
A helyes testtartás nagyon fontos a kitesurf sportban,jelentősen
hozzájárul hogy te irányítod-e  a kite-ot vagy a kite téged…
A megfelelő testtartás felvételével több ideig leszel képes kiteozni és
nagyobb húzóerőt is képes leszel stabilan kontrollálni.
Az első ábra  a helyes testtartást mutatja.A térd hajlított, de a felsőtest
egyenes.A kék vonal mutatja ahogy egy egyenes mentén helyezkedik el a fej,
váll,csípő, térd és lábfej.
 
A kite előrehúzó erejét a test hátradöntésével ellensúlyozzuk:
– ha kevés a kite húzóereje ne dőljünk túl hátra
– ha nagy a húzóerő dőljünk jobban hátra víz feléA következő ábra azt mutatja,hogy ha a bárt kissé lenyomjuk a lábak
irányába, akkor nagyobb a befojásunk az ernyő felett. Ha a bárt a
mell vagy fej magasságában tartjuk akkor sokat veszítünk az ernyő
kontrollálhatóságából.
Mit csináljak ha érzem hogy mindjárt hanyattesek?
1.Hajlítsd a térded és közelítsd a feneked a sarkadhoz
2.A kite húzóerejét használd úgy minta wasserstartnál
3. Állj fel a deszka fölé
 
Milyen a rossz testtartás ?
 
Előbb nézzük meg a képet, amiről rögtön látható :
 
Mit ne csináljunk ?
A kitesurf oktatás során azt kell kiemelni hogy hogyan csináljuk helyesen,
ebben az esetben azonban  a helytelen testtartást is érdemes kiemelni, mert
a rossz testhelyzet jelentősen csökkenti a kite feletti kontrollt és növeli az esélyét annak,
hogy a deszka ‘kicsússzon’ vagyis az előre haladás helyett oldalra csúszik.
A képen látható zsugorhelyzetben nem a testsúly ellensúlyozza a kite húzóerejét hanem
a kar ,váll és hátizmok. Ez nemcsak fáraszó ,de a rossz technika nem engedi a félszélben
haladást sem, így lesodródunk és gyalog kell visszatérni a kiindulási helyre.
A csípő előre tolása és a hát hátra víz felé döntése a kulcs.
 
 
 
By with No Comments 0 609

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.