kitesurf oktatás

Kitesurf Waterstart Tips - kitesurf oktatás

Kitesurf Waterstart Tips

A Waterstart megtanulása a kitesurf tanulás kulcsa.Ha ez megvan,onnantól már felgyorsulnak az események és csak egy hajszál választ el a teljesen önálló kiteozástól.Az eméleti részét úgy lehet a legjobban megtanulni,ha megnézzük a következő lassított felvételeket majd az alatta felsorolt kiemelt pontokat átgondoljuk :

  • A video legelején egy rávezető gyakorlatot láthatunk : Ekkor még meg sem próbálunk felállni a deszkára, csak kis ‘kanalazásokat’ végzünk az ernyővel 12 óra/fej feletti/ helyzetből kimozgatva 11 óra vagy 1 óra irányokba, miközben a deszkát magunk előtt tartjuk felhúzott térddel.Ez elsőre nem is olyan egyszerű mint amilyennek tűnik,mivel kezdőknél a csípő sokszor kifordul oldalra amit az ernyő ‘erőre kap’ és a deszkát nem tudják maguk előtt tartani.Az ernyő mozgását kövessük csípővel és a deszka mindig előttünk legyen. Erre sa gyakorlatra szánjuk elég időt és még ne is próbáljunk meg felállni : kis kiemelkedés a vízből majd visszaülés – ennyi az első gyakorlat.
  • Az ernyőt eleinte a Zenit helyzetből/12 óra/ csak röviden mozgatjuk ki 11 vagy 13 óráig.Esetleg ha gyenge a szél akkor 10 és 2 óráig.A Zenitből amikor elindítjuk a az ernyőt valamelyik irányba,akkor a bárt elkezdjük magunk felé húzni.Ezáltal nő a kite húzóereje ami a waterstarthoz kell majd.Ha gond van, akkor az ernyőt visszavezetjük Zenitbe/12óra/ miközben a bárt eltoljuk magunktól.
  • A Waterstart : A video először a lábmunka/testhelyzet résszel kezdi : ‘Bend legs,lean forward’ : Indulásnál mindkét térdünket a mellkasunkhoz húzzuk ,ez a kiinduló helyzet. Amint elkezdjük  az ernyőt a Zenitből/12óra/ az egyik oldalra vezetni és a bárt magunk felé húzzuk, az így keletkezett húzóerővel állun fel a deszkára úgy ,hogy kissé előre dőlünk és a térdeket nem nyújtjuk ki teljesen.Itt kell kiemelni amit a videó is kiemel és az egyik legfontosabb : Az első térd nyújt és kitámaszt, a hátsó pedig hajlított marad.Ha nem dőlünk közbe kissé előre akkor vissza fogunk fenékre esni.Az ‘előredőléssel’ a testsúlyunkat a deszka fölé helyezzük.Hátradőlt helyzetbe nem fog a deszka elindulni csak sodródunk.
  • Háromnegyed szélben kel elindulni/kivéve ha túl erős a szél/ : Ne próbáljunk meg félszélben elindulni! A deszka orrát le kell forgatni háromnegyedes szélirányba. Az elől lé
By with No Comments 0 959

Related Posts

No posts were found for display

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien